Arga män (utan ben) - En roadmovie

Arga män (utan ben) - En roadmovie Köp filmen på CDON

Handling: "Arga män (utan ben) - en roadmovie" är en originell roadmovie som handlar om två bittra ungkarlar och högst dåliga grannar på den belgiska landsbygden. En dag hamnar de i rullstol, på grund av en olyckshändelse med en jordbruksmaskin när de båda var fullt upptagna med att slå den andre på käften. De beslutar sig för att göra gemensam sak och åka till Aaltra i Finland för att stämma maskinens tillverkare.

Regissör: Gustave de Kervern Benoît Delépine
Originaltitel: Aaltra
Ursprungsland: Belgien, Frankrike
Benoît Delépine
Gustave de Kervern
Jason Flemyng

vippkort

En ganska rolig, men ganska rå film på sina ställen.
Jag tror att man måste ha ganska sjuk humor för att tycka att denna film är rolig, så den passar mig bra.
En stor nackdel är dock den bristande översättningen. Eftersom det förekommer flera olika språk, och det bara är ett språk som textas, så missar man en del.
Men i många av scenerna så räcker det att se för att fatta poängen.

Jag måste säga att jag är väldigt imponerad av batterikapaciteten i den enes scooter. Han verkar ju resa genom halva europa med halvladdade batterier...

vippkort

En ganska rolig, men ganska rå film på sina ställen.
Men i många av scenerna så räcker det att se för att fatta poängen.