Footloose

Ungdom:

Footloose Köp filmen på CDON
Ungdom:

Handling: När tonåringen Ren och hans familj flyttar från Chicago till den lilla staden Bomont i mellanvästern drabbas han av en riktig kulturchock. Trots tappra försök att anpassa sig, kan Ren inte acceptera att han faktiskt bor på ett ställe där rockmusik och dans är olagligt.

År: 1984

Dianne Wiest
Chris Penn
Sarah Jessica Parker

tessan81

Lite väl naiv film för att den ska kunna engagera på riktigt. Lithgow är underhållande som fanatisk pastor i stan där alla nöjen är förbjudna, ty dans, musik och böcker äro djävulens verk. Övertydligt budskap.

3/5
Äntligen har jag sett denna moderna klassiker sommaren 2021 (lånade av Staffan)! En bra film, välspelad och bra manus som ofta på 1980-talet. På 2 officiella filmtopplistor.

uncle_funk

inte en favorit men inte ett hatobjekt heller, musiken är skön men det känns något som saknas, kanske realism, eller, jag vet inte direkt.

gurran87

Ett mästerverk enligt mig, jag bara älskar filmen! Grym musik och bra skådespelare av en ung Kevin Bacon!

Nja sådär.

ingen favorit.

Faktiskt en riktigt bra film. Jag blev förvånad för den var bättre än jag hade trott.
Den är verkligen värd en femma!

Venschla

När musiken är igång knäcker den fett!

Förutsägbar och ganska löjlig och töntig film. Skön musik och dans moves dock. Kevin Bacon är juh bra.

Footloose (2011)