Shark Attack 3 - Megalodon

1,8

Handling: En haj har terroriserat arbetarna som försöker installera en undervattenskabel utanför den mexikanska kusten, så en dykare tar det på sitt ansvar att undersöka saken och försöka få ett slut på det hela. Men den tand från hajen som han hittar och vilken blir identifierad av forskaren Cat Stone att tillhöra en sedan länge trodd utdödd art av jättehajar, Megalodon, gör saken en aning mer komplicerat

År: 2002

Jenny McShane
Ryan Cutrona
George Stanchev

ledge

Ibland stöter man på filmer som är så dåliga att upplevelsen tummen ner vänder till tummen upp. Shark attack 3 är i mitt tycke en av dessa.
Handlingen är usel och förutsägbar, skådespelarna är under all kritik, dubbningen fungerar inte som den skall och hajarna är för fantastiska för att skrämma.
Men ändå fungerar det hela.
Inte som skräck utan som ren underhållning. Bara en sådan sak som att jättehajarna ryter och grymtar under sin jakt på lovligt byte är minst sagt roande.
Skådespelarna är som sagt usla, men på samma gång har jag sällan skådat en film där karaktärerna verkligen förtjänar att serveras som offerlam åt monstren. Redan i inledningen lär man sig snabbt avsky strandbesökarna, som ser ut att vara hämtade från en tysk reklamfilm, och detta skapar en vällustkänsla när de väl slukas av hajarna.
En kalkon som fungerar. Inget för den som söker kalla kårar, men en gjuten förfestfilm för den som vill skratta.
Dessutom innehåller filmen en av världens i särklass mest raka raggningsrepilker.

Bilbo_one

Ganska bra hajfilm. Men som traditionen säger så är ju aldrig hajarna bra gjorda. Det här är inget undantag. Men handlingen är hyfsad och lika så skådespelet. Därför en stark 2:a

Visst är den oerhörd B - aktig, med dåliga skådisar och halvdana effekter, men visst underhållningsvärde finns trots allt.

Oskar_90

Underbar kalkon! Hajscenerna etsar sig fast djupt i minnet - de är ju bara så fantastiskt roliga! Skådespelarna är inte de bästa i branschen, men det förhöjer bara känslan. Min mamma påpekade när vi såg den att en av dem(lite äldre än henne) hade en nyckelroll i tv-serien Baretta från 70-talet. Det har jag ännu inte kunnat få bekräftat. Många av birollerna innehas av skådespelare från forna Sovjetstater, och därför talar också många med lätt komisk brytning/är dubbade.

Skön film om du är på humör för lite humor. Passar såväl unga som äldre.

"How 'bout you come over and I eat your pussy?"

Crocodile

Bra men den kunde ha varit bättre.
Effekterna var godkända. Men den stora hajen var dåligt gjord.
Handlingen var godkänd men den har inget att göra med de två första filmerna.
Skådespelarna var bra.
Ljudet var retså dåligt och musiken var inte spännande.

Den här filmen är inte en så jätte bra film men den är helt ok.

Megalond, en f.d tids "Monster-haj" som överlevt. Jag var nära på bryta ihop när jag såg på den. Hade enorma förhoppningar. Det kändes som sätta en jordgubbe i munnen och möta smaken av bajs. Rått dålig, se den inte spec inte om ni är haj filmomaner som jag det drar ner på hela genern.

Shark Attack (1999)
Shark Attack 2 (2000)