Predators

2,4

Handling: Adrien Brody har huvudrollen som Royce, en legosoldat som motvilligt leder en grupp elitsoldater som på mystiskt vis förts samman på en djungelplanet. Dessa kallsinnade mänskliga "rovdjur" befinner sig plötsligt i fullt krig med en ny art utomjordiga rovdjur. Resultatet blir den ulitimata kraftmätningen mellan jägare och byte.

År: 2010
Regissör: Nimród Antal
Originaltitel: Predators
Alternativ titel:Predator 3 (söktitel )
Ingår i tema: Utomjordingar

Mahershalalhashbaz Ali
Oleg Taktarov
Louis Ozawa Changchien

Copyright Twentieth Century Fox

Oväntat bra faktiskt. Är ganska lik den första filmen i serien, men jag tycker nästan att den här var lite bättre.

Jag älskar Predators filmerna väldigt mycket så jag förväntade mig inte att bli besviken när jag såg den här filmen. Den var underhållande och härligt och jag tycker att dom hade fångat predatorkänslan väldigt bra. Den klassiska krigshedern hos Predators fanns där vilket jag gillade väldigt mycket och filmen var väldigt spännande. Jag kommer nog troligen att se den här filmen igen.

Ehhh.. jaha! Menlös och väldigt nära praktkalkon i mina ögon. Bra effekter men ALLT annat är B. Tragiskt! Svag tvåa.

Man får vad man förväntar sig. Duglig action för en kväll.

BuRNeR

Riktigt schysst actionfilm, skön underhållning för stunden

Spännande och engagerande uppföljare med maffig action och skapligt skådespeleri. Till och med budskapet var bra vilket jag inte hade förutsatt i och med att det i grunden rör sig om en actionfilm.

Biopremiär: 2010-08-06

Alien (1979)
Aliens - Återkomsten (1986)
Rovdjuret (1987)
Rovdjuret 2 (1990)
Alien 3 (1992)
Alien återuppstår (1997)
Alien vs. Predator (2004)
Aliens vs. Predator 2 (2007)
Predator, The (2018)
Prey (2022)