Alice i Underlandet

Handling: Plötsligt springer en kanin förbi den halvslumrande flickan Alice. Oroligt pekar han på sin klocka. Alice förstår att det är bråttom och kryper nyfiket efter in i hålet där kaninen försvann. Så börjar Disneys fantastiska tolkning av Lewis Carrols odödliga berättelse om flickan som hamnar i Underlandet.

År: 1951

Dink Trout
Doris Lloyd

Copyright Walt Disney Pictures

shoeman

En ganska jämn trea till den här filmen. Jag såg den för första gången när jag var ganska mycket mindre och fattade ingenting, just därför bestämde jag mig för att få tag på den och se den igen nu när jag, iaf enligt mig själv, är något mer insatt i filmer och deras budskap.
Även om jag förstod mer av filmen både på vissa bitar och i helhet, så anser jag att den ändå har många inkonsekventa delar, som inte blir vettiga hur man än vrider på dem. Många anser säkert att detta är tjusningen med filmen, men själv tycker jag att det stundvis kan bli riktigt jobbigt.

Tycker detta är en bland dem sämsta Disney filmerna men den är juh snyggt gjord så två då.

die_hard

hehe tänker på nåt annat jag

Varken helt fantastisk eller urusel. En bra tecknad film, av en ofta filmatiserad saga.

Linniz

Handling: +
Oförutsägbar: +
Regissör: Wilfred Jackson +
Skådespelare: Richard Haydn +
Unik: +
Alla tecknade filmer är 5:or.

En underbar Disneyklassiker. Inte för de allra minsta och nu som vuxen uppskattade jag den mer än när jag var barn. Ser fram emot Tim Burtons version.

Angelus

En jättebra disneyklassiker, suverän handling, mycket roligt

Umbrellagirl

Den absolut bästa Disneyklassikern genom tiderna!
Se den!

Lovlinesss_3

Man kan undra vad filmmakarna till denna roliga men dock lite tjatiga film tog när de gjorde den.

Maria007

En av mina favorit filmer som yngre. Och filmen ha fortfarande en plats i mig!

Filmen är animerad